B U C Z K O W S K I

Kancelaria Radcy Prawnego

ul. Świętojańska 38/9, Gdynia m.buczkowski@kancelaria-buczkowski.pl

Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych - Kancelaria Radcy Prawnego Mateusz Buczkowski

Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych

Prawo pracy jest gałęzią prawa, która skupia się wokół stosunku pracy. Stosunkiem pracy określa się więź łącząca pracodawcę z pracownikiem. Prawo pracy to również zagadnienia związane z instytucjami otaczającymi stosunek pracy. W tym zakresie można wskazać chociażby regulacje dotyczące organizacji związkowych, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zwolnień grupowych.

Pod pojęciem ubezpieczeń społecznych rozumie się szczególną formę zabezpieczenia społeczeństwa przed nadzwyczajnymi sytuacjami życiowym. Do takich sytuacji można zaliczyć trwałą albo czasową niezdolność do pracy.

Stosunek pracy tworzony przez pracownika i pracodawcę jest na tyle charakterystyczną więzią, że samo stosowanie przepisów Kodeksu pracy jest niewystarczające. W określonych przypadkach niezbędna jest również znajomość prawa cywilnego.

Pomoc prawna w sprawach z zakresu prawa pracy

Pomoc Kancelarii Radcy Prawnego Mateusza Buczkowskiego w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych stanowi istotny aspekt zabezpieczenia swojej sytuacji prawnej. Usługi świadczone przez Kancelarię Radcy Prawnego Mateusza Buczkowskiego obejmują nie tylko reprezentację w sprawie z zakresu prawa pracy czy ubezpieczeń społecznych. Pomoc świadczona przez Kancelarię to również kompleksowe albo doraźne doradztwo prawne.

Stosowanie norm prawa pracy wymaga dostosowania się do wielu obowiązków wynikających z tych przepisów. Obowiązek ten nabiera szczególnego znaczenia po stronie pracodawcy. Należy mieć również na względzie częstą zmianę przepisów prawnych.

Okoliczności faktyczne, w tym rozwój nowych technologii, również nie pozostają bez wpływu na prawo pracy. Kultura świadczenia pracy w sposób tradycyjny powoli staje się niewystarczającą odpowiedzią na potrzeby pracodawców i pracowników. Z tych względów na popularności zyskuje forma świadczenia pracy w sposób zdalny. Takie rozwiązanie może przynosić korzyści dla obu stron stosunku pracy. Obok korzyści mogą jednak istnieć także pewne ryzyka. Z tych też względów wsparcie profesjonalisty przyczyni się do optymalizacji nowych rozwiązań.

Radca prawny w Gdyni - prawo pracy i ubezpieczeń społecznych

Kancelaria Radcy Prawnego Mateusza Buczkowskiego pomoże Państwu w sprawach z zakresu prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Nasze usługi obejmują doradztwo prawne oraz reprezentację przed sądami pierwszej i drugiej instancji oraz Sądem Najwyższym.

Prawo pracy wymaga również odpowiedniego przygotowania przed nawiązaniem stosunku pracy. Sporządzenie lub analiza odpowiednich regulaminów i innych źródeł prawa pracy jest niezwykle istotna z perspektywy stron stosunku pracy. Treść poszczególnych postanowień będzie miała bowiem istotny wpływ na wykonanie wzajemnych zobowiązań stron.

Powierzenie procesu świadczenia pracy wiąże się również z przekazaniem pracownikowi tzw. „know-how”. Z tych też względów na popularności zyskuje umowa o zakazie konkurencji w trakcie i po ustaniu stosunku pracy. W tym aspekcie zasadne jest również odpowiednie zabezpieczenie tajemnicy przedsiębiorstwa.

Przepisy prawa pracy jako stronę silniejszą stosunku pracy postrzegają pracodawcę. Wobec tego to na pracodawcy spoczywa szereg dodatkowych obowiązków. W zakresie tych obowiązków można wskazać chociażby ochrona przed mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem seksualnym w miejscu pracy. Brak zastosowania się do tych obowiązków może nieść wiele negatywnych konsekwencji.

Jeśli poszukują Państwo prawnika do spraw procesowych w zakresie prawa pracy lub ubezpieczeń społecznych, albo planują Państwo zlecenie kompleksowej obsługi spraw pracowniczych, zapraszamy do kontaktu. Nasze usługi pozwolą Państwu zabezpieczyć interes prawny z dochowaniem zasad najwyższej staranności.